Praca zdalna

Oferta Direct Group

praca zdalna

Praca zdalna a RODO

Wsp贸lnie mo偶emy zadba膰 o bezpiecze艅stwo Pa艅stwa biznesu poprzez ustalenie i wdro偶enie w艂a艣ciwych zasad pracy zdalnej

praca zdalna a rodo

Punktem wyj艣cia przy ustalaniu zasad przej艣cia na tryb home office jest racjonalna ocena stopnia w jakim przedsi臋biorstwo jest organizacyjnie przygotowane do tego typu pracy. Na podstawie przeprowadzonego wywiadu przygotowujemy realny plan wdro偶enia trybu pracy zdalnej. 

Nast臋pnym krokiem jest wykonanie inwentaryzacji sprz臋tu (przeno艣nych komputer贸w, telefon贸w, dysk贸w zewn臋trznych i innych niezb臋dnych urz膮dze艅), dokonanie przegl膮d贸w technicznych sprz臋tu oraz przeprowadzenie weryfikacji przypisanych odpowiedzialno艣ci i uprawnie艅.

Odpowiednie przygotowanie sprz臋tu przekazanego pracownikom to podstawowa zasada bezpiecze艅stwa danych. Sprz臋t przeznaczony do pracy zdalnej powinien mie膰 aktualne oprogramowanie i by膰 we w艂a艣ciwy spos贸b zabezpieczony. 

konsultacja rodo

praca zdalna a rodo

W normalnych warunkach wykonywanie pracy biurowej wi膮偶e si臋 z licznymi problemami technicznymi. Nale偶y za艂o偶y膰, 偶e przy rozproszonej strukturze home office zada艅 dla informatyka b臋dzie znacznie wi臋cej. Potrzebny jest szybki dost臋p do pomocy technicznej w najbardziej prozaicznych sytuacjach.  
 
Oferujemy sta艂e wsparcie dedykowanego informatyka, kt贸ry zajmie si臋 wszelkimi problemami dotycz膮cymi wykorzystywanego sprz臋tu, aplikacji i system贸w. Jego praca b臋dzie polega艂a mi臋dzy innymi na: 

  • Szybkiej pomocy pracownikom w przypadku codziennych problem贸w ze sprz臋tem oraz oprogramowaniem; 
  • Uruchomieniu i obs艂udze narz臋dzi do pracy grupowej (Teams i aplikacje do wymiany plik贸w);
  • Dostosowaniu kluczowych aplikacji firmy do pracy zdalnej (np. program贸w ksi臋gowych, kadrowo-p艂acowych, ERP) 
  • Monitorowaniu sprawnego dzia艂ania sieci komputerowej 
  • Byciu dost臋pnym w sytuacjach kryzysowych w trybie 24h/7 

Praca zdalna a RODO

Je艣li planujesz wdro偶y膰 w swojej organizacji mo偶liwo艣膰 pracy zdalnej, pami臋taj aby zadba膰 o przestrzeganie przepis贸w RODO. Praca zdalna musi by膰 w艂a艣ciwie zorganizowana, aby umo偶liwi膰 pracownikom sprawne wykonywanie powierzonych zada艅. Kluczowa jest r贸wnie偶 ochrona danych osobowych, do kt贸rych maj膮 dost臋p pracownicy, wykonuj膮cy swoje obowi膮zki w trybie home-office.

Praca zdalna a RODO - o czym pami臋ta膰?

Przepisy RODO musz膮 by膰 przestrzegane przez wszystkich pracownik贸w, r贸wnie偶 tych pracuj膮cych zdalnie. Zabezpieczenie danych osobowych polega na opracowaniu i wdro偶eniu w艂a艣ciwych procedur oraz na odpowiednim przygotowaniu miejsca pracy zdalnej. Zanim umo偶liwimy pracownikom wykonywanie pracy zdalnej, nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na stan ich sprz臋tu komputerowego oraz przypisane uprawnienia i dost臋py. Nale偶y udost臋pni膰 pracownikom odpowiednie narz臋dzia do komunikacji, a tak偶e programy, u艂atwiaj膮ce sprawn膮 prac臋 z domu. Pracownik musi zna膰 obowi膮zuj膮c膮 procedur臋 ochrony danych osobowych i przestrzega膰 zasad bezpiecze艅stwa przetwarzania danych klient贸w, wsp贸艂pracownik贸w i kontrahent贸w.

Procedura ochrony danych osobowych w pracy zdalnej

Obowi膮zkiem pracodawcy jest przygotowanie procedury ochrony danych osobowych przy pracy zdalnej i dbanie o to, aby by艂a nale偶ycie przestrzegana. Pracownik przed rozpocz臋ciem pracy zdalnej musi zosta膰 przeszkolony z zakresu znajomo艣ci procedury, a nast臋pnie musi zobowi膮za膰 si臋 do jej przestrzegania. Taka forma zobowi膮zania umo偶liwi przestrzeganie przepis贸w RODO podczas pracy zdalnej.


Rozwi艅

Zainteresowa艂a
Ci臋 nasza oferta?
Skontaktuj si臋 z nami!

Zadzwo艅 do nas
tel. 22 53 53 016